Hultafors Group

Digital genomlysning
E-handel
M.A.C.H
Composable
PIM
DAM

Digital genomlysning som markerade startskottet för bolagets digitala tillväxtresa

När Hultafors Group kontaktade CoreChange, stod de inför en digital tillväxtresa. En av frågeställningarna var om befintliga plattformar, tekniska förutsättningar och struktur skulle klara en sådan tillväxt eller om betydande investeringar och förändringar krävdes?

För att göra en nulägesanalys valde Hultafors Group CoreChange som partner för den digitala genomlysningen som markerade startskottet för bolagets digitala tillväxtresa. Den omfattande genomlysningen som genomfördes hade bland annat fokus på; B2B-portal och behoven av DAM, PIM och PLM.

Vidare rekommenderade CoreChange att välja M.A.C.H som teknisk princip vid val av teknik och partners, vilket ger Hultafors Group den flexibilitet som krävs för deras fortsatta digitala förändringsresa in i framtiden. CoreChanges expertis och erfarenhet av att driva upphandlingar inom M.A.C.H och Composable är några av de egenskaper som var avgörande för Hultafors Group vid valet av partner.

Den digitala förändringsresan är mycket prioriterad hos Hultafors Group där projekten inom både DAM och PLM redan är driftsatta samtidigt som ECOM och PIM i allra högsta grad pågår. CoreChange är fortsatt delaktig som partner och har en stöttande roll som innebär att man som partner till Hultafors Groups IT-organisation bidrar med nyckelroller som behövs för att styra projekten och de partners som handlats upp.  

Föregående
Föregående

Framstående logistikföretag