EU:s nya tillgänglighetsdirektiv – krav och möjligheter för din verksamhet!
En värld där ingen lämnas utanför, där ALLA kan – oavsett förutsättningar –använda digitala tjänster, smidigt och enkelt, det är vad det nya...
Hallå där! John Scherman här igen. Längesedan sist! 5 månader nästan på dagen.
Kort recap sedan sist. Konferensresa till Lissabon – CRM-projekt – Utbildning – Friday Office – jobb – Friday Office igen – Nya uppdrag – Mer utbildning – Julfest – Teamkväll – Torsdagsklubb – jobb. Rekrytering av nya traineer – Mer jobb.
Ni känner igen det från tidigare blogginlägg och vet vad det handlar om, det är full fart! Verkligen. Som bloggens namn antyder så är den huvudsakliga målgruppen framtida traineer. Framtida traineer kommer liksom vi att genomföra ett internprojekt för kick-starta konsultlivet och vässa färdigheter och kompetenser. För att ge er lite inblick i vad ett internprojekt på CoreChange kan innebära tänkte jag berätta lite kort kring vad vi gjort!
Årgång 2022 fick ta sig an implementationen av CRM-plattformen HubSpot för CoreChanges räkning. I komprimerat format kan HubSpot beskrivas som en CRM-plattform vars syfte är att skapa effektiva samspel mellan sälj- och affärsutveckling. Genom HubSpot kan CoreChange stärka kundupplevelser, knyta samman kundresan, hantera affärer och skapa samt utveckla lönsamma kundrelationer. Syftet med implementationen är påvisa synergier och visibilitet i försäljning mellan ledare, affärsområden, bolag och konsulter med säljmål.
Vid start tilldelades ett projektdirektiv innehållande målbild och övergripande leveranskrav. Efter ett antal uppstartsmöten etablerades projektmetodik, projektplan och roller. Med det organisatoriska på plats dök vi in i kravanalys. Tidskrävande och rörigt till en start men efter flertalet intervjuer och möten så konkretiserades tydliga leverabler. Efter detta var det dags att exekvera projektplanen! CRM-plattformar i sitt standardutförande kan göra mycket men långt ifrån allt. För att matcha systemet mot kravbilden följde arbetsgången: Anpassa och konfigurera. Presentera. Justera. Presentera igen. Justera. För varje iteration närmade vi oss slutmålet och efter några månader var vi där! Vi går live! Leveransen presenterades för koncernen och användarutbildningar hölls. Klapp på axeln och vi var färdiga (trodde vi).
En av de huvudsakliga anledningarna till behovet av plattformen är att vi växer och blir fler. I takt med att vi växer och blir fler behöver systemet anpassas och uppdateras. Dessutom kan saker och ting alltid bli bättre! Även då projektet officiellt avslutats pågår ett ständigt förbättringsarbete och flera i projektgruppen är fortfarande högst involverade.
Utveckling och värdeskapande summerar interprojektet väl.
Tack och hej!
/ John Scherman
En värld där ingen lämnas utanför, där ALLA kan – oavsett förutsättningar –använda digitala tjänster, smidigt och enkelt, det är vad det nya...
Datadriven strategiutveckling i en föränderlig värld I vårt snabbrörliga affärsklimat är det viktigare än någonsin att ha en tydlig strategi. Men...
ACCELERERA time-to-market med MACH Välkommen till vårt frukostseminarie där vi utforskar hur MACH-principerna (Mikrotjänster, API-först,...