Till toppen

Ariba Snap Procure-to-Pay

Rätt storlek, rätt pris och live i rätt tid.

Allt paketerat genom CoreChange.

Varför Ariba Snap?

Kom igång snabbt och låt lösningen växa med er!

Vad är Ariba Snap? 

Molnbaserad Procure-to-Pay-lösning för medelstora företag

– lätt att driftsätta, administrera och använda!

Planering

Analysera

CoreChange hjälper till vid analys av historisk spend, för att ta fram produktkategorierna med högst värde och volym, som matchas mot Ariba Snaps olika inköpskanaler.

Registrera

CoreChange stöttar med utrullningen av leverantörer på Ariba Network både vad gäller registrering och leverantörssupport.

RFx

CoreChange skapar formulär ihop med inköpsavdelningen för att tillgängliggöra Ariba Snaps förenklade offertförfrågan 3-bids-in-a-buy.

Kontrakt

Vi laddar Ariba Snap med alla existerande kontrakt, samt sätter upp processen för att skapa framtida kontrakt utifrån offertsvar från Ariba Network.

Inköp & Betalning

Förfrågan

Tillsammans skapar vi förstasidan i Ariba Snap, ”Guided Buying”, som guidar förfrågarna in i rätt typ av inköpskanal baserat på deras inköpsbehov och enligt inköpsavdelningens riktlinjer.

Beställning

Efter attest skickas beställningen till leverantören i Ariba Network, som notifieras via sin Ariba Supplier mobile app där hen genast kan vända tillbaka med en orderbekräftelse.

Faktura

När varorna skickats skapar leverantören sin faktura i Ariba Network, som tack vare era valideringsregler inte kan skickas till er utan att korrekt ha fyllt i alla obligatoriska fält!

Betalning

När ni godkänt fakturan i Ariba Snap, kan leverantören se på statusen, att den är redo för betalning.

Guidat inköp

Enkelt

Samma startsida oavsett behov.​

Sökfunktioner som i en vanlig webbshop.​

Kataloger

Snabba inköp med förkontrakterade produkter.

 
Leverantören underhåller katalogen men kunden behåller kontrollen. 

Guidning

Invidider behöver ínte leta upp inköpspolicies

Aribas “Guided Buying” styr in behoven till rätt inköpskanal.

Oslagbart nätverk för kunder och leverantörer

4,2 M. företag​

​En gemensam tjänst för kunder och leverantörer med 4.200.000 företag i samma nätverk

550 M. dokument​​

550 miljoner inköpsorder och fakturor går genom Ariba varje år. Automatiserade processer för beställning, godsmottag och  fakturamatchning spar företag manuellt arbete.

Realtid​​

 En plattform för kunder och leverantörer ger tillgång till omedelbar dokument- och transaktionsstatus.

Direktchatt mellan kund och leverantör underlättar en smidig process från start till slut.  

150 färdiga affärsregler​

Ariba erbjuder 150 fördefinierade affärsregler.

Branschens största samlade kunskap på ett ställe.

12 veckor implementering

Implementationsmetodik

Veta mer?

Tobias Simolin

0766351977

tobias.simolin@corechange.se