Betalningslösning som en del av kundresan

Kundresan är något som är allt viktigare inom Digital E-commerce där betalningslösningen  en central del.

CoreChange uppdrag är att genom projektledning förbättra kundresan med fokus på betalningslösningen hos ett av världen största entreprenörsbolag. Att vara just entreprenör är en av de viktigaste överlevnadsegenskaperna som behövs i dagens snabbföränderliga företagsklimat och detta genomsyrar projektleveransen. Att vara projektledare i ett lanserings- och förändringsprojekt är ungefär som att kliva på en bergochdalbana. Ena dagen går allt i en hissnande fart för att nästa dag behöver vi alla gå av tåget och knuffa tåget uppför backen själv.

En känd entreprenör har sagt: ”Det är viktigare att ta ett beslut och röra sig framåt än att stå still och fundera. Ändra sig kan man alltid göra om det blir fel”. I arbetet som projektledare inom E-handel, betalningslösningar och fashion industrin är det avgörande att kunna ta beslut på stående fot, utan att ha all information. Att hela tiden snabbt ta små steg framåt och driva processen åt rätt håll är avgörande för att kunna leverera ett bra resultat till kunden.

Inom det projektet ingår att ständigt prioritera vilka punkter som är avgörande att leverera på för att lyckas med projektet.  För att kunna processa en större volym kunder på e-handels plattformen så görs förändringen i flera olika omgångar. Kunderna ska inte märka något utan allt sker i bakgrunden utan att påverka E-handels affären. När du som kund loggar in för att handla ska du enbart märka att siten är lite snyggare och att det flyter på lite bättre när du handlar. Att kunna få ihop alla delar i den digitala världen som gör att kunden får en trevlig resa är det som i framtiden kommer bli lika viktigt som kundbemötandet i affären och kvalitén på kläderna.

Vill du veta mer? Prata med Louise Oltander Renvall eller Andreas Buskas på CoreChange.